بررسی گوشی سونی اریکسون Xperia Neo
 
تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 15:21 ::  نويسنده : ابوالفضل

 

سونی اریکسون در سال 2011 گوشی های بسیاری را به سری Xperia اضافه کرده است که این گوشی ها مطابق با سلیقه کاربران مختلف است. یکی از این گوشی ها Neo سونی اریکسون می باشد که در ظاهر شباهت زیادی به Vivaz دارد اگرچه از نظر کارایی بالاتر از آن است. سونی اریکسون Xperia Neo بعنوان یک گوشی دوربین دار 8MP با کانون ثابت اتوماتیک و قابلیت فیلمبرداری HD بازاریابی می شود. این گوشی از چهار باند GSM 850/900/1800/1900MHZ و UMTS 900/2100MHZ با 7.2Mbps HSDPA و 5.76Mbps HSUPA پشتیبانی می کند. Neo دارای طراحی صفحه لمسی ساده است که ابعاد آن 116 x 57 x 13 میلی متر و وزن آن 126 گرم می باشد. صفحه نمایش لمسی خازنی 3.7 اینچ TFT این گوشی دارای وضوح 854 x 480 پیکسل است که به ورودی multi-touch ، سطح ضد خش و موتور Bravia موبایل سونی مجهز است.

گوشی sony ericsson xperia neo

 

گوشی Xperia Neo به پردازنده Qualcomm MSM 82551 1GHZ Snapdragon و نسخه 2.3 آندروید (Gingerbread) مجهز شده است. حافظه داخلی آن 320MB و دارای 380MB RAM می باشد که از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند. یک کارت 8GB نیز در جعبه گوشی وجود دارد. دوربین گوشی به فلاش LED نیز مجهز است. از گزینه های ارتباطی Xperia Neo می توان به Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث 2.1 با A2DP ، پورت استاندارد microUSB ، گیرنده GPS با A-GPS ، سوکت صوتی 3.5 میلی متری و پورت microHDMI اشاره کرد. از سایر ویژگی های Xperia Neo می توان به منوی Timescape ، حسگر شتاب سنج ، حسگر Proximity ، قطب نمای دیجیتال و دوربین ثانویه VGA برای مکالمه تصویری اشاره کرد.

طراحی :

 

 

 

 

گوشی Xperia Neo

سونی اریکسون تماما پلاستیکی است و بدلیل قاب براق و ترکیب رنگ آبی – مشکی آن باریک تر از آنچه که هست بنظر می رسد. قاب پشت گوشی ماند سایر گوشی های جدید سونی اریکسون دارای انحناء می باشد. شیب بالا و پایین گوشی و انحناء قاب پشت آن موجب می شود شباهت زیادی به Vivaz پیدا کند. Neo در واقع جانشین این گوشی است و قرار بود با عنوان Vivaz 2 معرفی شود. گوشی Neo در رنگ های نقره ای ، سرمه ای و قرمز موجود می شود. اثر انگشت و گردوخاک روی قاب براق گوشی باقی می ماند که پاک کردن آن نیز چندان آسان نیست. بخش عمده قاب جلوی گوشی توسط یک صفحه نمایش 3.7 اینچ با وضوح 854 x 480 پیکسل که 16 میلیون رنگ را نشان می دهد در بر گرفته شده است. صفحه نمایش Neo نیز مانند Xperia Arc از موتور Bravia Mobile سونی استفاده می کند. صفحه نمایش دارای نور زمینه LED است که کیفیت بالایی دارد و زاویه دید کافی فراهم می کند.

میزان کنتراست صفحه نمایش و خوانایی آن زیر نور خورشید نیز رضایت بخش است. صفحه نمایش Reality از نظر کیفیت به پایSuper AMOLED سامسونگ نمی رسد اما مزایای خاص خود را دارد. سه کلید زیر صفحه نمایش وجود دارد که شامل دکمه Back ، کلید Home و کلید منو است. کلید Home با فشار دادن طولانی ، tab نرم افزارهایی را که اخیرا استفاده شده اند ارائه می دهد. این کنترل ها کوچک هستند اما بخوبی واکنش می دهند و از آنجایی که روی انحناء پایین گوشی قرار دارند کار کردن با آنها آسان است. حسگر Proximity ، خروجی صدای گوشی ، یک LED کوچک و دوربین VGA برای مکالمه تصویری بالای صفحه نمایش وجود دارند.

در طرف چپ Neo کلیدی وجود ندارد در حالی که کنترل های ولوم و دو دکمه کوچک قفل / پاور و کلید دیافراگم در طرف راست گوشی مشاهده می شود. LED کوچک وضعیت نزدیک به کلید قفل / پاور قرار دارد که شارژ را نشان می دهد.

پورت MicroUSB و nicroHDMI در دو طرف سوکت صوتی 3.5 میلی متری در بالای گوشی وجود دارد. پورت های USB و HDMI دارای پوشش پلاستیکی کوچک می باشند.

لنز دوربین 8MP در وسط قاب پشت قرار دارد که فلاش LED نیز نزدیک آن مشاهده می شود و از آن می توان بعنوان نور ویدئو استفاده کرد. گودی لنز دوربین از آن در برابر خراش و گردوخاک محافظت می کند. بلندگو نیز در قاب پشت مشاهده می شود.

محل کارت حافظه microSD زیر درب باتری است و امکان جابجایی آن در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد. Neo از کارت حافظه تا 32GB پشتیبانی می کند و یک کارت 8GB microSD نیز در جعبه گوشی وجود دارد. توان باتری 1500mAh است و محفظه سیم کارت نیز زیر باتری می باشد.

این گوشی اندازه مناسبی دارد و به راحتی در هر جیب جا می شود. ساختار گوشی نیز علیرغم پلاستیکی بودن استحکام لازم را دارد.

گوشی Xperia Neo سونی اریکسون دو تغییر مهم در منوی خود دارد که یکی نسخه (2.3) Gingerbread آندروید است و دوم اینکه منوی Mediascape در این گوشی وجود ندارد. با اینحال نرم افزار Timescape مشاهده می شود. در نگاه نخست این تفاوت ها خیلی قابل تشخیص نیست. نسخه جدید سیستم عامل آندروید APIS جدید بسیاری را به همراه دارد و قابلیت های بازی این پلت فرم را توسعه می دهد اگرچه بخش های منو تغییر عمده ای نداشته اند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 63
بازدید کل : 24338
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1